torsdag den 15. november 2012

Så blev det lige til en lille applikationsugle, som er den første rå udgave..
En veninde ville frygtelig gerne have sådan en, så jeg tænkte det kan da ikke være mange ben i at lave sådan en. Med tanke på at jeg har lavet flere ting ud fra tegninger, billeder og film.. :) Så i gang med mig og endte med at få lavet en opskrift til min veninde så hun kunne lave nogle fine små ugler. :) De kan jo bruges til mange ting men nok især til hagesmækker, suttesnore og lign..
Her er opskriften til andre som måtte ønske den.. :)

krop.
Start med 3 lm,
1stgm i 1 lm,
hækl 9 stgm. (10 )
bryd garnet.
...
Start tilfældigt sted, og fæst garnet med 1 fm hækl 1 hstgm i samme maske,
2 stgm i næste maske,
1fm, 2lm,1 stgm i samme maske,
3 lm 1 km i 1. lm 2 stgm i næste maske,
3 lm 1 km i 1. lm 1stgm 2 lm 1 fm i næste maske,
2 stgm i næste maske,
1 hstgm og 1 fm i samme maske.
bryd garnet.

Øjne: Magisk ring med 6 masker af tyndt garn. bryd garnet. Øjne sys på det blå(her).

Pupil: Fransk knude eller en lille sort perle. Personlig ville jeg vælge den franske knude af sikkerhedsårsager. Dog har jeg på billedet brugt et par sorte små perler.

Næb: Er fæstnet med 3 tråde mellem øjnene og en maske ned.

Fødder:Hæft garnet i en m plus 1 fm i samme m, dette gøres to steder for at få fødderne. Man kan evt lave fødderne uden mellemrum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar