torsdag den 29. november 2012

Her er så et sjal lavet i krokodilleskæls mønster. Nogle kalder det havfrueskæl.. På engelsk hedder det crocodile stitch. Så må man jo selv vælge hvad man vil kalde det. Sjalet her er dog et jeg har lavet i foråret, og før jeg startede bloggen her.
Men nu har sjalet fået en meget glad modtager, så det er jo skønt. Sjalet er så flot og specielt at jeg nu måtte have den med her på bloggen. Det er nok ikke det sidste jeg har lavet i den model, dog bliver det nok i noget andet garn. Sådan at den kan bruges både som sjal og tørklæde.
Denne udgave er lavet i 100 % bomuld og bliver meget tung som tørklæde. Jeg har lavet en udgave i mohair garn og det blev meget bedre som tørklæde.
opskrift og anvisninger til at lave den kan findes på youtube, hvis man søger på crocodile stitch shawl. Så bliver man ved til man når den ønskede størrelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar