torsdag den 9. august 2012

Tørklædet til Jannie som nu er færdig og afleveret. Hun blev begejstret, så det var arbejdet værd. Jeg blev jo også lige mindet om undervejs hvorfor jeg arbejder mest med bomuldsgarn eller garn som ikke "fælder" så meget. På billedet er det ikke helt færdigt men der mangler kun nogle få rækker oppe på den lange led. Det gav et helt andet sjal/tørklæde da jeg nu fik den lavet i mohairgarn. Flot. :)

Jeg ved ikke hvad mønstret hedder på dansk men på engelsk hedder det crocodile stitch. Til dem der er interesseret findes der en video på youtube hvor de viser hvordan man laver det. Til sjalet her er der gået 2 nøgler af hver farve. Hvis man havde lavet det ensfarvet kunne man måske nøjes med 5 nøgler i alt afhængig af fasthed, nål str og hvor stort man vil have sjalet. Jeg mener at jeg har brugt nål nr 7 el 8 og jeg har i alt 10 stgm i hvert stykke skæl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar